Dalam pujian, isteri sebenarnya suka tipu 7 benda ini, no #5 sebab nak jaga hati suami!

lead image

Isteri berbohong demi menjaga perasaan kerana tidak mahu mengguris hati suami tercinta. Semuanya demi keharmonian perkahwinan yang dibina, Jadi tak salah kan?

Hakikat biasanya memang sangat menyakitkan hati. Sebab itu kadang-kadang wanita memilih untuk berbohong demi menjaga hati suami tercinta. Tapi, suami tahu tak ciri istri berbohong ini? 

Sekarang kami nak bongkarkan ciri isteri berbohong yang boleh dilihat oleh suami dengan lebih mudah. Walaupun menipu, tapi beberapa kebohongan isteri ini mampu menguatkan perkahwinan kalian berdua.

Berikut merupakan beberapa ciri istri berbohong yang dapat membantu kuatkan perkahwinan kalian. 

7 ciri istri berbohong – Ada yang dibuat isteri anda tak?

Ciri istri berbohong: #1. Menipu kehebatan seks suami 

src=https://my admin.theasianparent.com/wp content/uploads/sites/6/2018/07/Vemale.com .jpg Dalam pujian, isteri sebenarnya suka tipu 7 benda ini, no #5 sebab nak jaga hati suami!

Kredit: Vemale.com

Biasalah bila seharian di tempat kerja dan menguruskan anak, tentunya kita akan rasa letih untuk melakukan hubungan intim. Tapi bila suami ajak untuk bersama, isteri tidak akan menolak walaupun tak mencapai kenikmatannya. 

Akibatnya isteri akan berbohong dengan mengatakan seks yang mereka lakukan tadi cukup hebat dan luar biasa. Ini merupakan ciri istri berbohong yang sering kali dilakukan demi menjaga hati suami tercinta. 

Ciri istri berbohong #2: “Abang tetap hensem dan kelihatan kurus” 

Walaupun sudah beristeri dan ada anak, suami tetap ingin nampak kacak dan bergaya. Pendek kata, dia nak nampak handsome seperti masa bujang dahulu.

Sedangkan dia tak sedar perut dia itu sudah sedikit ke depan dan wajah pun sudah bertambah bulat. Sedangkan isteri terima suami apa adanya, seperti mana isteri juga. 

Ciri istri berbohong ini, dia akan menyatakan suami tetap kurus dan kacak bila disoal suami terhadap penampilannya. 

Ciri istri berbohong #3: “Kamu masih seksi” 

Ciri istri berbohong juga adalah apabila isteri mengatakan suami masih nampak seksi meskipun tidak sebenarnya. Bagi isteri, suami bukan termasuk lelaki gagah dan berotot yang sering pergi ke gym. 

Tapi seorang isteri itu terima suami apa adanya dan bahagia menghabiskan setiap momen bersama-sama. Apatah lagi isteri tetap bersyukur memiliki suami sepertinya. 

Ciri istri berbohong #4: Suka hadiah pemberian suami 

src=https://my admin.theasianparent.com/wp content/uploads/sites/6/2018/07/merdeka.com .jpg Dalam pujian, isteri sebenarnya suka tipu 7 benda ini, no #5 sebab nak jaga hati suami!

Kredit: merdeka.com

Benarlah orang kata, suami memang tak pandai kalau masuk bab memberi hadiah pada isteri. Bahkan, isteri kadang-kadang lupa pemberian hadiah suami kepadanya kerana selalu memberi hadiah yang tak best dan mengecewakan.

Hal ini yang membuatkan isteri hairan, walaupun sudah lama berkahwin, tapi suami belum faham keinginan dan kesukaan isteri. Namun begitu, isteri tetap bahagia meskipun hadiah yang diberi tidak seberapa. 

Ciri istri berbohong #5: Tak kisah suami keluar dengan rakan-rakannya

Tentu saja isteri tak suka bila suami selalu keluar rumah. Sedangkan banyak kerja-kerja rumah yang boleh dibantu seperti mengasuh anak, membasuh baju atau mengemas rumah. 

Jadi bila suami meminta izin isteri untuk keluar sekejap bersama teman-temannya yang lain, isteri hanya membenarkan saja. Mungkin ada perkara penting yang ingin dibual bersama.

Walaupun dalam hati menjerit tak suka. Ini adalah ciri istri berbohong yang selalu suami kena! 

Ciri istri berbohong #6: Suka masakan suami 

src=https://my admin.theasianparent.com/wp content/uploads/sites/6/2018/07/Pesona Pengantin 1.jpg Dalam pujian, isteri sebenarnya suka tipu 7 benda ini, no #5 sebab nak jaga hati suami!

Kredit: Pesona Pengantin

Disebabkan suami jarang masak, sebab itu isteri beri penghargaan dengan memuji masakan itu, betul tak? 

Jadi walaupun masakan suami itu kurang garam dan tak boleh nak lalu tekak, tapi isteri patut memuji kesungguhan suami untuk memasak dan menyediakan makanan untuk isterinya.

Kalau nak cakap tak sedap sekalipun, dengan nada yang lembut seperti “abang kena tambah garam sikit, baru sedap” dan sebagainya. 

Ciri istri berbohong #7 : Suka dengan pekerjaan suami 

Isteri akan berbohong bila suami secara tiba-tiba menukar pekerjaan dan corak kerja juga berbeza tidak seperti dahulu. Ini menyebabkan rutian harian bersama suami turut berubah. 

Sebagai isteri, kita tetap perlu menghormati suami dan juga rezeki yang diperolehi demi keluarga tercinta. Cumanya suami perlukan sedikit waktu untuk sesuaikan diri dengan pekerjaan barunya itu. 

Ada ketikanya berbohong jauh lebih baik berbanding mengatakan sesuatu yang jujur. Semuanya kembali pada diri masing-masing apakah untuk terus berbohong atau tidak. 

Pada isteri, point mana yang anda pernah berbohong pada suami? Adakah suami percaya dengan penipuan anda itu atau si dia ragu-ragu?

Untuk sebarang komen boleh terus ke Facebook kami di theAsianparent Malaysia. 

 

 

 

 

 

 

 

Peringatan: Anda tidak dibenarkan menyiar artikel ini di mana-mana laman web atau status Facebook yang lain, tanpa pemberian kredit dan pautan yang tepat lagi berfungsi pada artikel asal di laman theAsianparent Malaysia

Sumber: Penulis asal – Adinda. Artikel ini mendapat keizinan dari theAsianparent Indonesia untuk diterjemah.

Baca juga

Ini 10 jenis penipuan yang semua suami selalu lakukan pada isteri mereka