Menakutkan, lipstick penyebab bibir perempuan ini luka teruk!

Menakutkan, lipstick penyebab bibir perempuan ini luka teruk!

Gara-gara nak cantik, akhirnya wajah jadi buruk. Jadikan kisah ini sebagai teladan untuk semua.

Wanita memang tak dapat lari dengan kecantikan dan alat kosmetik (seperti gincu bibir!). Semuanya kerana ingin melawa. Malah, ada yang sanggup menghabiskan wang semata-mata untuk cantik!

Selain dari kecantikan seluruh tubuh, bibir adalah anggota yang paling dijaga rapi wanita. Tengok saja dalam tas tangan ibu-ibu, pasti akan ada gincu bibir untuk menceriakan wajah setiap hari. Malah dengan penggunaan gincu bibir, wajah tak akan kusam dan pucat.

Akan tetapi, wanita perlu berhati-hati dalam memilih kosmetik bibir atau kecantikan wajah kerana terdapat bahan terlarang digunakan di dalamnya. Jadi pilihlah yang mempunyai ramai followers dan diyakini baik untuk dipakai. 

gincu bibir, gincu bibir halal, gincu bibir tahan lama, bibir kering, bibir luka, lipstik bibir, wanita dijangkiti herpes kerana cuba lipstik,

Gincu bibir: Trend tatu bibir 

Kini, tular dikhabarkan terdapat rawatan tatu bibir yang boleh membuatkan warna bibir bertambah kemerahan seperti semula jadi. Aduhai, nak cantik punya pasal apa pun sanggup, kan?

Tak sakit ke? Inilah yang dikatakan terlalu obses dengan kecantikan hingga sanggup buat tatto bibir. 

Insiden ini terjadi di Indonesia di mana, wanita di sana sanggup tampil cantik dengan membuat perubahan pada warna bibir. Kata mereka, ia bertujuan untuk bibir lebih indah! 

Seperti yang dilaporkan media tempatan, seorang wanita mengalami peristiwa menakutkan kerana mencuba tatu bibir kerana harganya murah. Wanita ini bernasib malang kerana bibirnya bukan saja merah tapi bengkak, luka dan kering.

Setelah disiasat, produk yang disuntik pada bibir wanita tersebut adalah palsu. Beliau berkongsi pengalaman itu di Facebook dan berkata,

gincu bibir, gincu bibir halal, gincu bibir tahan lama, bibir kering, bibir luka, lipstik bibir, wanita dijangkiti herpes kerana cuba lipstik,

"Semua wanita perlu ingat, jika ingin menggunakan gincu bibir mahupun rawatan kecantikan, sebaiknya selidik terlebih dulu kandungan yang digunakan. Jika tidak ia akan mendapat malapetaka seperti apa yang terjadi pada saya! 

Jangan pernah terpengaruh dek harga murah kerana jika terjadi apa-apa anda perlu merawatnya dengan harga yang lebih mahal." 

Pastikan tiada kandungan bahan berbahaya dalam gincu bibir dan produk kecantikan!

Kini, masih banyak produk kosmetik palsu yang menggunakan bahan kimia terlarang seperti timbal dan merkuri. Bahkan, ia turut mengandungi bahan lain yang boleh menyebabkan racun pada tubuh manusia. 

Badan pengawasan ubat-ubatan tidak menggalakkan pengguna mendapatkan barang kosmetik melalui talian internet kerana pengguna tidak akan dapat mencuba, melihat dan memegang barang tersebut sebelum ia sampai ke rumah pengguna.

gincu bibir, gincu bibir halal, gincu bibir tahan lama, bibir kering, bibir luka, lipstik bibir, wanita dijangkiti herpes kerana cuba lipstik,

Memang ada pembeli dalam talian yang berkongsi testimoni dari pembeli lain tapi adakah ia benar atau direka bagi melariskan produk jualan mereka? Jadi sebaiknya, produk berasaskan kecantikan ini anda beli terus dari kedai dan dapatkan nasihat konsultan kecantikan. 

 
Jika tetap ingin membeli secara talian internet, dapatkan respon daripada adik-beradik, kawan-kawan atau saudara mara yang ada menggunakan produk tersebut. Jika respon mereka bagus tidak ada salahnya untuk anda mencuba. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sumber: theAsianparent Indonesia 

Peringatan: Anda tidak dibenarkan menyiar artikel ini di mana-mana laman web atau status Facebook yang lain, tanpa pemberian kredit dan pautan yang tepat lagi berfungsi pada artikel asal di laman theAsianparent Malaysia

Ada isu keibubapaan yang buat anda risau? Jom baca artikel atau tanya dan dapat terus jawapan dalam app theAsianparent kami! Download theAsianparent Community di iOS dan Android sekarang!

Mana-mana pandangan dan pendapat di dalam artikel ini adalah peribadi dan tertakluk hanya pada pengarang, ia tidak mewakili theAsianparent atau klien.
Artikel(Cerita)
app info
get app banner