3 video Yusuf Iskandar terpaksa lepaskan Hanis Zalikha ke Korea untuk 'me time'

lead image

Bagaimana cara anda lakukan me time untuk diri sendiri? sama tak macam Hanis Zalikha buat ini.

Baru-baru ini kecoh di laman Instagram apabila Hairul Azreen memberi keizinan untuk Hanis Zalikha me time ke Korea bersama kawan-kawannya.

Hairul berbuat demikian disebabkan untuk memberi ruang kepada Hanis Zalikha me time untuk berehat dan bercuti kerana sudah sebulan menjaga anak mereka, Yusuf Iskandar seorang diri.

Ketika itu, Hairul menjalani penggambaran di Sabah.  Jadi ini masa sesuai untuk Hanis Zalikha me time bersama kawan-kawan kerana selepas ini Hairul akan berlepas ke Turki pula bagi menjalani pengambaran filem di sana. 

Namun begitu ada netizen yang memberi pandangan positif dan tak kurang juga yang mengecam tindakan Hanis Zalikha me time dan meninggalkan Yusuf Iskandar di Malaysia ini.

Namun sebagai wanita, jangan menafikan yang kita juga perlukan me time untuk berehat seketika dan isteri minta bantuan suami menjaga anak untuk sementara waktu.

Jom kita lihat 3 rakaman video, di mana Yusuf Iskandar sukar melepaskan Hanis Zalikha pergi. 

#Video 1: Yusuf Iskandar tak mahu lepaskan Hanis Zalikha me time 

Lihat video yang dikongsi oleh Hairul Azreen ketika Hanis Zalikha ingin pergi menikmati “me time” dengan kawan-kawannya ke Korea. Yusuf Iskandar dilihat memeluk erat Hanis dan bagai tak mahu berpisah.

Kasihannya dia, terpaksa berpisah sekejap dengan mummy tersayang. ya! 

Menurut Hairul, dia melakukan itu sebagai tanda penghargaan buat isterinya yang menjaga anak, kemaskan rumah, sediakan keperluan suami dan anak.

Jadi ini masanya untuk Hairul balas jasa isterinya dengan beri peluang me time bersama kawan-kawannya. 

#Video 2: Yusuf Iskandar setia melambai tangan ke arah Hanis Zalikha 

Yusuf dan Hairul tetap setia menunggu hingga Hanis berlepas ke Korea dan melambai tangan ke arahnya. Ini membuktikan tanda kasih sayang anak terhadap ibu bapanya bagai tak berbelah bahagi. 

#Video 3: Yusuf tetap setia melihat permergian mummy tersayang 

Bye mommy 😢

A post shared by Yusuf Iskandar Hairul Azreen (@theyusufiskandar) on

Yusuf tetap setia melihat pemergiaan mummy tercinta ke Korea. Kasih ibu dan anak memang tak dapat dipisahkan. Tapi ini juga salah satu cara untuk Yusuf belajar berjauhan dan dari situ dia akan mulai faham. 

3 sebab kenapa isteri perlu ‘me time’ 

#1 Isteri perlu rehat 

Pada dasarnya manusia perlu waktu untuk diri sendiri tanpa melibatkan orang lain. Seperti Hanis Zalikha me time ini, Hairul Azreen mengizinkannya kerana tahu isterinya itu perlukan rehat daripada kesibukan menjaga anak dan rumah tangga.

Me time merupakan momen penting bagi seseorang untuk beristirehat dari aktiviti seharian dan menyediakan waktu bagi diri sendiri. Tanpa me time, seseorang boleh keletihan, bad mood, wajah kusam, bosan dan tertekan. 

#2 Buang rasa stres

src=https://my admin.theasianparent.com/wp content/uploads/sites/6/2018/06/fghj.jpg 3 video Yusuf Iskandar terpaksa lepaskan Hanis Zalikha ke Korea untuk 'me time'

Sebenarnya, me time boleh dilakukan pada bila-bila masa bagi meluangkan sedikit waktu untuk diri sendiri. Sama ada ke spa ke, membeli belah atau berjalan-jalan di taman.

Bahkan ia dapat membuang perasaan stres yang hadir dalam diri akibat tiada ruang untuk diri sendiri. Kebiasaannya wanita hanya sibuk menguruskan rumah tangga tanpa mempedulikan hal sendiri.

#3 Meningkatkan mood 

Apabila mendapat waktu me time, isteri dapat merasa sedikit kebahagiaan buat diri dan meningkatkan mood. Walaupun itu tidak semestinya perlu pergi ke luar negara, tapi anda juga boleh me time dengan cara memilih satu aktiviti yang istimewa untuk dilakukan.

Paling penting anda merasa tenang tanpa diganggu oleh orang lain. Me time yang paling ringan dan senang nak buat seperti mendengar muzik, membaca buku, melayari internet atau apa sahaja bagi mengambil kembali mood yang hilang.

Malah ia akan membuatkan fikiran anda kembali tenang dan segar semula. 

 

 

 

 

Peringatan: Anda tidak dibenarkan menyiar artikel ini di mana-mana laman web atau status Facebook yang lain, tanpa pemberian kredit dan pautan yang tepat lagi berfungsi pada artikel asal di laman theAsianparent Malaysia

Video : Instagram 

Kredit: Wolipop , Lobak merah 

Baca juga:

Surat Seorang Suami Tentang Isteri Yang Mahu Me Time, "Pergilah Sayang, Bahagiakan Dirimu."

 

Ada isu keibubapaan yang buat anda risau? Jom baca artikel atau tanya dan dapat terus jawapan dalam app theAsianparent kami! Download theAsianparent Community di iOS dan Android, sekarang!