Ini 10 jenis penipuan yang semua suami selalu lakukan pada isteri mereka

Suami hanya inginkan isteri bahagia, untuk itu kadang-kadang mereka lakukan 'tipu sunat'. Ikuti 10 penipuan suami pada isteri ini...

Suami anda sebenarnya bukanlah penipu dan dia tidak berniat nak sorokkan apa apa dari anda pun. Suami anda hanya nak buat anda gembira dan kalau dengan ‘tipu sunat’ boleh buat anda gembira, apa salahnya? Sebab itu, ini antara 10 penipuan suami selalu buat pada isteri mereka…

10 penipuan suami selalu buat

1. Penipuan suami: Cantik baju tu!

penipuan suami, suami menipu, penipuan suami buat

Kredit: StyleCraze

Suami anda tidak akan buat anda marah kerana baju yang anda suka. Jadi, jika anda memang sukakan sesuatu baju tapi ia tidak sesuai dengan bentuk badan anda, dia mungkin akan sorok pendapatnya.

Dengan itu, datanglah penipuan suami tentang “betapa cantiknya” baju anda itu.

3. Penipuan suami: Saya balik lagi 10 minit

Melainkan suami anda memang seorang yang menepati masa, ada kemungkinan yang dia akan mengambil masa yang lebih lama bergerak balik dari tempat kerja.

Dia mungkin tahu jika dia memberikan anggaran kasar, anda akan diam buat sementara waktu. Kerja lebih masa atau mesyuarat adalah antara “tipu sunat” yang dia lakukan untuk menyelamatkan keadaan supaya keadaan tak jadi lebih buruk.

3. Penipuan suami: Saya boleh uruskan

penipuan suami, suami menipu, penipuan suami buat

Kredit: Flickr

Lelaki dan ego memang tak dapat dipisahkan. Mereka suka mengambil alih sesuatu perkara dan ‘mengawal’ situasi yang rumit sedangkan mereka tak tahu pun nak buat ia bagaimana.

Situasi ini boleh jadi apa apa: sama ada kerana mekanik cas mahal atau pembekal perkhidmatan mengenakan cas tersembunyi. Tapi kadangkala ia akan jadi gaduh besar.

4. Penipuan suami: Ini masalah saya

Ini selalunya terjadi apabila dia tidak mahu kelihatan sedih jadi dia gunakan ini sebagai alasan ketika marah.

5. Penipuan suami: Tapi saya dah telefon awak tadi!

Jika suami anda berjanji untuk menjemput anda dan dia sepatutnya menjemput anda tepat pada masanya, dia akan berkata “saya telefon tak dapat, saya tengah tunggu awak.” Ini adalah cara mereka untuk menjadikan anda yang bersalah.

6. Jika awak tak ada mood, tak apalah….

Image result for husband sulking

Ini adalah masa yang paling dia mahukan. Betul, dia tidak akan memaksa anda tapi dalam diam dia berharap yang anda akan tukar fikiran pada tengah malam.

7. Mana ada saya tengok dia!

Ada beberapa perkara yang anda perlu biarkan sahaja. Lelaki akan sentiasa menjadi lelaki dan anda tak boleh halang mereka dari memandang perempuan lain yang memang menarik.

Sudah tentu bila anda menangkap suami melihat perempuan lain, itu akan menjadi masalah. Tapi kalau anda tak mahu “membesarkan” lagi perang yang ada, lebih baik buat tidak tahu saja. Janji tidak sampai mereka curang!

8. Yang itu? Dia ex saya. Dia biasa je.

Apa yang bagus adalah dia akan bersetuju dan jujur tentang apa yang terjadi. Tapi dia akan mengelakkan topik tersebut. Walau apa pun yang terjadi sebelum ini, dia tidak akan beritahu anda kerana dia tidak mahu sakitkan hati anda.

9. Tengok betapa pandainya saya

Kadangkala, suami anda akan berkata “saya yang terbaik!” atau “saya sangat bijak,” hanya untuk mengubat egonya. Dia mahu seseorang untuk mengesahkan yang dia yang terbaik. Siapa yang boleh buat begini kalau bukan anda?

10. Sumpah, saya tak tipu

Ini adalah subjektif. Kadangkala suami anda tidak berniat untuk menipu tapi dia tak mahu sakitkan anda atau mahu menyelamatkan keadaan.

 

 

 

 

 

 

 

 

Peringatan: Anda tidak dibenarkan menyiar artikel ini di mana-mana laman web atau status Facebook yang lain, tanpa pemberian kredit dan pautan yang tepat lagi berfungsi pada artikel asal di laman theAsianparent Malaysia

Sumber rujukan: tinystep

Baca juga: 

Menurut kajian, pasangan yang selalu bergaduh adalah lebih bahagia berbanding mereka yang memendam rasa!