Bongkar rahsia karakter pasangan dari 5 posisi hubungan intim kegemarannya

lead image

Posisi berhubungan intim mana yang jadi kegemaran anda dan pasangan? Jom bongkar rahsia karakter suami isteri berdasarkan gaya bersetubuh ini pula!

Apa posisi berhubungan intim kegemaran anda dan pasangan? Adakah ia posisi missionary? Ataupun anda sukakan spooning, manakala suami pula lebih menyukai doggy style?

Dalam banyak-banyak posisi berhubungan intim (seperti yang dikongsi Kitab Kamasutra), pasti ada beberapa gaya yang menjadi kegemaran anda, kan? 

Jangan terkejut, tapi sebenarnya, posisi berhubungan intim ini mampu mendedahkan karakter seseorang! Jadi jika anda ingin tahu karakter pasangan (mahupun diri anda sendiri), jom lihat pendedahan kami kali ini.

5 posisi berhubungan intim dan rahsia di sebalik karakter pasangan

1. Posisi berhubungan intim missionary

src=https://my admin.theasianparent.com/wp content/uploads/sites/6/2018/05/Couple Bed Sex 1109.jpg Bongkar rahsia karakter pasangan dari 5 posisi hubungan intim kegemarannya

Posisi berhubungan intim ini antara cara bersetubuh yang paling terkenal di seluruh dunia. Jika ada filem yang menawarkan aksi di ranjang, pasti posisi missionary yang mereka akan tampilkan.

Apa pula rahsia di sebalik posisi ini? Umumnya, pasangan yang menyukai posisi ini dikatakan bersifat “old school”, konservatif, suka benda yang teratur dan simple.

Dengar macam boring, kan? Tapi anda salah. Posisi berhubungan intim ini merupakan satu posisi aman yang membolehkan pasangan berkomunikasi dari pandangan mata, ciuman dan sentuhan. 

Jadi, pasangan yang menggemari posisi ini bersifat mengejar rasa dekat dengan pasangan melalui emosional. Jika anda wanita yang suka posisi missionary, anda adalah jenis yang santai dan lebih suka pasangan ambil kawalan dalam hubungan.

Jika anda suami pula, posisi ini menunjukkan karakter yang anda memerlukan perhatian.

2. Posisi berhubungan intim spooning

src=https://my admin.theasianparent.com/wp content/uploads/sites/6/2018/05/couple in bed1.jpg Bongkar rahsia karakter pasangan dari 5 posisi hubungan intim kegemarannya

Anda atau pasangan sukakan gaya spooning? Gaya ini menunjukkan sisi di mana anda dan pasangan sebagai seorang pelindung dan orang yang dilindungi. 

Ketika melakukan spooning, pasangan yang gemar posisi ini biasanya memiliki hati yang lembut dan sensitif. 

Jika anda suami yang menggemari spooning, anda mengutamakan ketenangan, keamanan dan kepuasan dari pasangan. Jika anda wanita pula, anda mungkin bersifat sensitif, penyayang dan selalu ingin dilindungi.

3. Posisi berhubungan intim doggy style

src=https://my admin.theasianparent.com/wp content/uploads/sites/6/2018/05/lgf01a201411020100.jpg Bongkar rahsia karakter pasangan dari 5 posisi hubungan intim kegemarannya

Individu yang suka dengan gaya doggy style cenderung bersifat fun, straight to the point, tidak terlalu romantis, suka mencuba benda baru dan memiliki nafsu yang tinggi.

Jika anda atau pasangan menyukai posisi ini, ia menunjukkan yang kalian berdua tidak takut untuk beraksi “nakal” dan bereksperimen di ranjang.

Bagi lelaki yang menyukai doggy style, kalian dikatakan bersifat bossy dan pasangan mudah jatuh pada anda.

4. Posisi berhubungan intim woman on top

src=https://my admin.theasianparent.com/wp content/uploads/sites/6/2018/05/Woman on Top Main 600x400.jpg Bongkar rahsia karakter pasangan dari 5 posisi hubungan intim kegemarannya

Jika posisi berhubungan intim doggy style menunjukkan suami anda mungkin seorang yang bossy, posisi woman on top pula sebaliknya.

Dalam posisi ini, wanita yang melakukannya dikatakan bersifat dominan, mempercayai diri sendiri dan mahu mengambil kawalan ketika berada di ranjang.

Dari sisi lain pula, suami yang menggemari posisi ini dikatakan bersifat praktis, pemalas dan ingin melihat isteri mengambil kawalan. 

Posisi ini juga dikatakan mampu membuatkan isteri lebih cepat mencapai klimaks! Jadi, suami cenderung untuk memilih aksi ini agar isteri mereka puas.

Alasannya? Alasannya kerana, wanita lebih cepat puas jika mereka diberi kawalan sepenuhnya di ranjang, bukan apabila lelaki cuba sehabis baik untuk buat mereka puas.

5. Posisi berhubungan intim 69

src=https://my admin.theasianparent.com/wp content/uploads/sites/6/2018/05/cancer.jpg Bongkar rahsia karakter pasangan dari 5 posisi hubungan intim kegemarannya

Pasangan suami isteri yang gemar melakukan posisi bercinta 69 ini adalah pasangan yang saling memahami akan keperluan masing-masing. Mereka tahu apa yang ingin dicapai.

Posisi 69 banyak membantu dalam memberi seks oral dan pasangan yang gemar melakukannya dikatakan bersifat bijak menyesuaikan diri, bijak bertoleransi dan romantik.

***

Ini antara beberapa posisi berhubungan intim yang terkenal dan sering dilakukan. Yang mana posisi kegemaran anda? Adakah ia secocok dengan karakter anda?

 

 

 

 

 

 

Peringatan: Anda tidak dibenarkan menyiar artikel ini di mana-mana laman web atau status Facebook yang lain, tanpa pemberian kredit dan pautan yang tepat lagi berfungsi pada artikel asal di laman The AsianParent Malaysia

Sumber rujukan: AsmaraKu

Baca juga:

(Video) 6 posisi hubungan intim terbaik untuk suami dengan zakar saiz biasa