theAsianparent Logo

6 tips untuk goda pasangan agar aksi di ranjang tak bosan dan sekejap saja

Jika hubungan intim anda makin bosan dan sekejap saja, anda patut baca tips seks yang berguna ini. Barulah panas balik aksi di ranjang bersama pasangan!

Tips seks dari pakar seks

Peringatan: Artikel ini ditulis untuk pasangan suami isteri yang memerlukan tips seks untuk menyemarakkan perkahwinan. Sila simpan ia untuk rujukan. 

Bila bercakap tentang cara menggoda pasangan untuk aksi senggama yang lebih panas dan lama di ranjang, kita pasti tak terfikir nak meminta tips dari pakar seks seperti pakar terapi ini. 

Sebab apa? Sebab kita selalu menganggap kita tahu segala-galanya tentang seks sehingga kita tak memerlukan bantuan. Tapi menurut pakar seks, hampir 67% pasangan bercerai kerana tidak dipuaskan secara seksual!

tips seks suami isteri

Kredit: theglobeandmail.com

Sebenarnya, kita boleh mendapat tips seks dari mana-mana saja. Kali ini, ia datangnya dari pakar seks yang telah mendengar banyak rungutan tentang kehidupan seksual suami isteri yang membosankan. 

Jadi, jom tengok apa tips berkesan yang menjanjikan aksi lebih panas dan lama di ranjang ini:

Tips seks hebat untuk anda cuba malam ini!

1. Jangan berbogel sepenuhnya

Betul, jangan bogel terus! Pastikan anda masih memakai salah satu cebisan pakaian anda, contohnya mungkin bra atau sarung kaki. Ini untuk meningkatkan lagi tahap godaan.

Sesetengah cebisan pakaian boleh memberi ilusi “lebih seksi” hingga membuatkan pasangan lebih terangsang.

2. Jangan pandang rendah teknik role-playing

tips seks suami isteri

Menurut pakar, senggama dalam perkahwinan cenderung jadi bosan dan tak bertahan lama kerana pasangan kerap kali melakukan teknik/posisi seks yang sama. 

Cara menggoda pasangan yang paling menarik anda patut cuba adalah dengan membawa “fantasi” ke realiti, melalui role-playing.

Cuba tanya pasangan apa fantasi/keinginannya? Anda boleh jadi jururawat yang seksi, takpun suami jadi plumber dengan otot yang mmmmppp. Apa-apa saja, yang penting mencipta karekter baru untuk berhibur.

Perbuatan ini mampu buat pasangan turn on, jadi aksi di ranjang taklah bosan seperti selalu!

3. Foreplay bukan aksi pembukaan saja

Siapa kata pasangan suami isteri kena ikut kronologi untuk buat seks? Foreplay bukan sekadar aksi pembukaan  saja tau!

Anda boleh menggabungkan aksi ini ketika sedang bersenggama juga. Contohnya foreplay, intercourse, balik ke foreplay kemudian seks oral sehingga kalian puas.

Kuncinya di sini adalah jangan buat sesuatu yang sudah diagak oleh pasangan. Buat sesuatu yang berbeza, barulah aksi di ranjang tak membosankan!

4. Goda dan rangsang pasangan sepenuhnya

tips seks

Kredit: lovekarmapassion.com

Untuk kekal terangsang, manusia memerlukan rangsangan yang berterusan. Jadi, jangan malu untuk terus menggoda pasangan walaupun ketika kalian tengah beraksi.

Lakukan apa saja teknik nakal yang anda ingin cuba untuk mengambil mood. Mana tahu pasangan makin tergoda?

5. Jangan takut untuk “cakap kotor”

Tak payah malu untuk mencuba/melakukan sesuatu yang nakal dan lain dari lain ketika berjimak. Sebenarnya, bercakap kotor ketika di ranjang salah satu turn on yang paling dahsyat!

Anda tak perlu menjerit, memekik atau memaki-hamun pun. Cukuplah sekadar membisik dan mengerang di telinga pasangan. Pasti aksi di ranjang tak bosan lagi!

6. Kepuasan anda adalah kunci utama

tips seksual

Kredit: Clickin Moms

Untuk mencapai kepuasan, pasangan suami isteri harus bijak memilih posisi seks yang memberi kepuasan. 

Meningkatkan mutu seksual dalam perkahwinan adalah satu proses yang berterusan. Memang seks bukan segala-galanya, namun seks yang membosankan sungguh bahaya untuk rumah tangga.

Lagipun, memperbaiki proses ini bermaksud anda semakin memahami pasangan dan berusaha untuk melayari bahtera perkahwinan ini bersama-sama. 

Apa salahnya mencuba 6 tips seks di atas untuk terus menjelajahi pengembaraan, betul tak? Hehehe 😉

 

 

 

Sumber rujukan: Women’s Health, Medical Daily

Artikel disumbang oleh theAsianparent Singapore

Kredit gambar: Virgo Man Secrets

Peringatan: Anda tidak dibenarkan menyiar artikel ini di mana-mana laman web atau status Facebook yang lain, tanpa pemberian kredit dan pautan yang tepat lagi berfungsi pada artikel asal di laman The Asianparent Malaysia

Baca juga:

7 Posisi Seks Yang Akan Buat Suami Tahan Lebih Lama Di Ranjang