Cara Menghilangkan Bekas Contengan Krayon Di Dinding

Cara Menghilangkan Bekas Contengan Krayon Di Dinding

Saat si kecil mulai berimaginasi dengan krayon, dinding rumah menjadi kanvas baginya. Jadi bagaimanakah cara menghilangkan bekas conteng krayon di dinding?

Janganlah marah apabila anak anda menggunakan krayon untuk menconteng dinding rumah anda, biarkanlah mereka berimaginasi.

Janganlah membazir duit membeli cat untuk menutupi contengan mereka, selain mahal dan membazir masa, kandungan kimia dalam cat dinding biasa sangat berbahaya bila dinafas oleh anak anda.

Sebaliknya, cara-cara disenaraikan dibawah adalah lebih praktikal.

Cara mengilangkan bekas conteng krayon dengan ubat gigi

Ya, bekas krayon akan lebih mudah hilang dengan ubat gigi. Sebelum mula membersihkannya, sediakan barang-barang tersebut:

  1. Ubat gigi
  2. Berus gigi ukuran besar yang tidak terpakai (boleh digantikan dengan berus baju yang bulunya lembut)
  3. Kain lembab

Gosok ubat gigi pada bahagian dinding yang terkena krayon. Biarkan beberapa saat lalu gunakan berus gigi untuk menghilangkan contengan itu.

Setelah contengan memudar, gunakan kain lembab untuk menghilangkan bekas conteng dengan sempurna.

Untuk hasil yang lebih baik, gunakanlah ubat gigi yang berjenis non-gel. Ubat gigi jenis ini memiliki kompaun yang kuat untuk membersihkan kotoran degil.

Selamat mencuba!

Ada isu keibubapaan yang buat anda risau? Jom baca artikel atau tanya dan dapat terus jawapan dalam app theAsianparent kami! Download theAsianparent Community di iOS dan Android sekarang!

Mana-mana pandangan dan pendapat di dalam artikel ini adalah peribadi dan tertakluk hanya pada pengarang, ia tidak mewakili theAsianparent atau klien.
Artikel(Cerita)
app info
get app banner