Wajah Terkini 6 Orang Anak Angelina Jolie, Semua Dengan Minat & Gaya Tersendiri Dah Sekarang!

Wajah Terkini 6 Orang Anak Angelina Jolie, Semua Dengan Minat & Gaya Tersendiri Dah Sekarang!

Wah, lain benar rupa anak-anak selebriti cantik ini sekarang!

Siapa tak kenal dengan selebriti Hollywood yang cantik, Angelina Jolie? Umum mengetahui wanita ini mempunyai ramai anak angkat dan anak kandung Angelina Jolie bersama Brad Pitt dibesarkan bersama-sama dengan harmoni.

Walaupun pasangan itu tidak lagi bersama, kelibat anak-anak Pit-Jolie masih menjadi perhatian dan kerapkali dilihat menghabiskan masa bersama ibu tersayang.

anak kandung angelina jolie

sumber: Getty Images for Disney

Penampilan Terbaru 6 Orang Anak Angelina Jolie

Angelina dan bekas suaminya mempunyai 6 anak lelaki: Maddox, 18, Pax, 15, Zahara, 14, Shiloh, 13, dan Vivienne dan Knox, 11. Maddox, Zahara dan Pax pula diambil dari rumah anak yatim di Kemboja, Ethiopia dan Vietnam.

Manakala 3 orang anak yang lainnya adalah anak kandung mereka. Jika dilihat gambar terbaru anak-anak selebriti hebat ini, semuanya kelihatan bergaya dan pastinya mesra dengan si ibu,

Ini penampilan terbaru 6 orang anak Angelina Jolie.

#1 Maddox Jolie-Pittanak brad pitt

Angelina dan bekas suaminya Billy Bob Thorton mengadopsi anak sulungnya, Maddox Chivan pada tahun 2002. Pasangan itu mengambil Maddox selepas berjumpanya di rumah anak yatim Kemboja, tetapi proses pengambilannya mengambil masa yang lama disebabkan undang-undang kerajaan AS.

Maddox dilaporkan ingin mengikuti jejak langkah ibu bapa angkatnya dan dia berharap dapat bekerja dalam industri perfileman. Peminat tegar filem ini juga kini menyumbang kepada rancangan Netflix ibunya yang akan datang berjudul First They Killed My Father: A Daughter of Cambodia Remembers.

Nama asal anak sulung Angelina Jolie ini adalah Rath Vibo tetapi ditukar ke Maddox, berasal dari perkataan Welsh “mad” yang bermaksud bernasib baik. 

Maddox yang berusia 18 tahun kini sedang menyambung pengajiannya di Universiti Yonsei, Seoul, Korea Selatan dalam bidang biokimia.

#2 Zahara Marley

anak selebriti

sumber: daily-stuff

3 tahun selepas mengalu-alukan Maddox ke dalam keluarganya, Angelina mengambil seorang lagi anak yatim Ethiopia berusia 6 bulan, Zahara Marley. Zahara dikatakan diletakkan di bawah penjagaan sebuah pusat anak yatim di Addis Ababa selepas dilahirkan dan berasal dari sebuah keluarga yang amat susah.

Angelina mendedahkan anak gadisnya itu sangat lemah lembut dan memiliki sifat keibuan. Zahara kini berusia 14 tahun dan dikatakan paling rapat dengan Shiloh, adiknya iaitu anak kandung pertama Angelina Jolie dan Brad Pitt.

Sama seperti Maddox, Zahara juga berminat untuk mengikut jejak ibunya dalam bidang perfileman. Gadis muda ini pernah menyumbang suara dalam filem animasi Kung Fu Panda 3, dalam satu watak kecil.

Nama Zahara diambil dari nama Zahra yang bermaksud bunga bersinar.

#3 Shiloh Nouvel

anak ramai

Pada tahun 2006, Angelina melahirkan anak kandung pertama dengan pasangannya Brad Pitt ketika itu di Namibia. Ramai yang tidak sabar untuk melihat wajah anak pasangan ini, malah media menawarkan bayaran sangat tinggi untuk mendapatkan foto eksklusif pertama bayi ini.

Foto pertama Shiloh dterbitkan dalam majalah People dan Hello! dengan bayaran sebanyak 4 juta USD. Namun pelakon itu yang dikenali dengan aktiviti kemanusiaannya menyumbangkan semua bayaran kepada UNICEF amal anak-anak PBB.

Awal tahun ini, laporan dari Radar Online mengatakan Shiloh yang dilahirkan perempuan kini mahu bahawa Shiloh dikenalpasti sebagai lelaki, dan mahu digelar John.  Desas desus ini berkaitan dengan artikel di Vanity Fair pada tahun 2010, yang menyatakan bahawa Shiloh ingin menjadi seorang budak lelaki.

Malah penampilannya yang juga boyish dan dilihat lebih selesa memakai sut dan tuksedo ketika menghadiri majlis rasmi.

Shiloh adalah nama Ibrani yang bermaksud “tempat damai”.

#4 Pax Thienanak angkat selebriti

Pada tahun 2007, bekas pasangan popular Jolie-Pitt telah mengambil seorang lagi anak angkat dari Vietnam, Pax Thien.

Walaupun Pax diadopsi ketika dia berusia 3 tahun, laporan menunjukkan dia banyak mengelak dari kehidupan kemasyhuran dan kerap mengelak diri dari paparazzi. Menurut sumber, minat Pax cenderung kepada fotografi dan muzik.

Keluarga ini memutuskan untuk menamakan anak mereka berdasarkan 2 perkataan Vietnam, yang diterjemahkan sebagai “langit damai”.

#5 Knox Leon and Vivienne Marcheline

anak kandung angelina jolie

Beberapa bulan selepas menggunakan Pax, Brad dan Ange mendedahkan bahawa mereka menjangkakan kembar semasa perdana Kung Fu Panda 3. Pada tahun 2008, Knox dan Vivienne dilahirkan, dan dipaparkan di sampul depan di Hello! majalah.

Pasangan kembar ini sering dilihat bersama-sama dan kini mereka berusia 11 tahun.

Nampaknya walaupun Angelina Jolie aktif melakukan kerja amalnya, dia masih berusaha meluangkan masa sebaiknya bersama anak-anak. Malah anak-anaknya juga masing-masing mempunyai personaliti dan gaya yang berbeza!

Untuk dapatkan lebih banyak informasi dari theAsianparent Malaysia, boleh terus download Aplikasi Keibubapaan #1 Di Asia Tenggara kami.Wajah Terkini 6 Orang Anak Angelina Jolie, Semua Dengan Minat & Gaya Tersendiri Dah Sekarang!

Untuk dapatkan lebih banyak informasi dari theAsianparent Malaysia, boleh terus ke Facebook page kami.

Peringatan: Anda tidak dibenarkan menyiar artikel ini di mana-mana laman web atau status Facebook yang lain, tanpa pemberian kredit dan pautan yang tepat lagi berfungsi pada artikel asal di laman theAsianparent Malaysia

Sumber: thesun

Baca juga:

2 nasihat Angelina Jolie pada anak perempuannya ini harus dibaca semua ibu bapa!

Ada isu keibubapaan yang buat anda risau? Jom baca artikel atau tanya dan dapat terus jawapan dalam app theAsianparent kami! Download theAsianparent Community di iOS dan Android sekarang!

app info
get app banner