Wanita Membuat Anak “Menempah” Parking

Wanita Membuat Anak “Menempah” Parking

Seorang wanita baru-baru ini dikritik apabila dia didakwa memaksa anaknya untuk duduk di atas tempat letak kereta untuk 20 minit di bawah matahari panas terik hanya untuk menempah ruang untuk kenderaan beliau

 

Kami memahami bahawa keadaan lalu lintas di bandar boleh menjadi beban , terutama apabila tempat meletak kereta adalah terhad. Tetapi ternyata bahawa beberapa rakyat Malaysia akan melakukan apa sahaja untuk mendapatkan tempat letak kereta.

Seorang wanita baru-baru ini dikritik apabila dia didakwa memaksa anaknya untuk duduk di atas tempat letak kereta untuk 20 minit di bawah matahari panas terik hanya untuk menempah ruang untuk kenderaan beliau.

Menurut China Press , kejadian itu berlaku di kawasan perniagaan di Jalan Kuchai Lama, OUG, Kuala Lumpur , di mana tempat letak kereta sangat sukar didapati, terutamanya pada waktu puncak. Seorang pejalan kaki yang perasan seorang budak kecil yang sedang duduk seorang diri di atas jalan raya, mengambil gambar dan muat naik di laman Facebook pada Isnin (19 September).

Pengguna Facebook, yang bernama Wynn Tan berkata, beliau pada mulanya menganggap bahawa kanak tersebut telah kehilangan dan terus memeriksa dia. Dia terkejut apabila kanak-kanak itu memberitahunya bahawa ibunya telah mengarahkannya untuk duduk di tempat itu untuk “menempah” parking tersebut sementara dia kembali dengan keretanya.

Tambahan pula, ibunya bukannya tiada parking, tetapi telah “park” keretanya jauh dari tempat yang dikunjungi dan parking tersebut adalah lebih dekat dengan tempat tersebut.

Pengguna laman media cepat untuk kritik tindakan ibu tersebut, sampai memarahi beliau untuk kecuaian dan tindakan tidak tanggungjawab terhadap keselamatan anaknya.

Kritikan-kritikan terdiri dari “Parking lebih penting dari keselamatan anak” “Perbuatan ibu sangat bodoh dan gila”.

Tetapi keselamatan budak itu juga telah ditangani oleh pengguna Internet sebagai salah satu berkata, "Dia sangat kecil dan duduk di sana. Bagaimana jika seseorang fikir ia adalah satu ruang kosong dan segera pergi untuk meletak di sana? Paling teruk, bagaimana jika dia diculik? ".

Tambahan pula, cuasa sekarang sangat panas dan ibunya pula mengarahnya untuk duduk diatas jalan tar yang panas terik selama, hamper 30 minit boleh diklasifikasi sebagai penderaan kanak kanak.

Artikel dari Yahoo News

Gambar dari Facebook Wynn Tan

Ada isu keibubapaan yang buat anda risau? Jom baca artikel atau tanya dan dapat terus jawapan dalam app theAsianparent kami! Download theAsianparent Community di iOS dan Android sekarang!

app info
get app banner