Cara Ciuman Yang Betul Bantu TEWASKAN Pasangan Atas Ranjang, Ini Ramai Yang Masih Tak Tahu

Cara Ciuman Yang Betul Bantu TEWASKAN Pasangan Atas Ranjang, Ini Ramai Yang Masih Tak Tahu

Tahukah anda dengan berciuman itu bukan hanya untuk menambahkan rasa ghairah sebelum melakukan hubungan seksual tapi turut membuatkan kita panjang umur!

Boleh dikatakan setiap pasangan suami isteri itu tentu ramai yang suka melakukan aksi berciuman untuk memanaskan badan sebelum seks yang seterusnya, kan? Bahkan salah satu manfaat ciuman itu sendiri adalah
dapat meningkatkan kualiti hubungan seksual.

Bahkan, semua orang tahu bagaimanakah cara untuk bercium dan apa rasanya selepas dicium, tapi adakah anda tahu manfaat ciuman untuk kesihatan diri?

Untuk yang mahu menurunkan berat badan anda boleh selalu melakukan ciuman mulut ini kerana ia dikatakan boleh membakar 2 ke 3 kalori. Malah ciuman selama seminit juga boleh membakar 26 kalori setiap hari.

Selain itu, bibir memiliki 200 kali rasa sensitif jika dibandingkan dengan jari.

Manfaat ciuman bibir bagi kesihatan

manfaat ciuman

Kalau nak tahu dengan ciuman bibir juga boleh membuatkan seseorang terasa awet muda kerana bercium ini dapat menggerakkan 29 otot yang ada pada wajah.

Juga meningkatkan sistem imun kerana tatkala berciuman ia saling bertukar zat lemak, mineral dan protein hingga dapat meningkatkan sistem imun bagi membentuk antibodi seterusnya dapat melawan sebarang jangkitan.

Lebih panjang umur

Dengan berciuman selama 90 minit dapat meningkatkan tekanan darah dan detak jantung sehingga meningkatkan kadar homon dalam darah serta panjangkan umur.

Suami yang mencium isterinya sebelum ke tempat kerja memiliki usia lima tahun lebih lama jika dibandingkan dengan suami yang langsung tidak berbuat begitu semasa nak ke pejabat. Malah mereka lebih cenderung mempunyai masalah di jalan raya.

Lebih tenang

kelebihan ciuman

Dengan ciuman juga boleh membuatkan seseorang itu rasa lebih tenang dan rileks kerana dapat menghasilkan zat yang mempunyai kesan 200 kali dari morfin hingga membuatkan seseorang itu rasa bahagia.

Malah ciuman jenis French kiss merupakan yang sering disebut sebagai jambatan jiwa kerana bukan saja bibir yang lincah tapi lidah turut sama aktif pada masa ia dilakukan.

Berciuman juga membuatkan kalian makin sayang menyayangi antara satu sama lain malah 66% pasangan menutup mata semasa berciuman kerana ia sangat memberi emosi pada wajah pasangan masing-masing.

Cara ciuman yang betul

bercumbuan

#1. Jangan terus menyerang di bahagian mulut pasangan tapi mulakan ciuman pada bahagian di sekeliling mulut terlebih dahulu seperti kening, pipi, telinga, leher dan juga di kawasan zon erotis pasangan sebelum menuju ke mulutnya.

#2. Membasahkan sedikit bibir dengan lidah sebelum menuju ke bahagian bibir pasangan untuk meningkatkan ghairah seksual.

#3. Menyentuh bibir anda dengan bibir pasangan secara perlahan-lahan dan tidak terlalu gopoh mahupun rakus.

#4. Lakukan ciuman mulut dengan lembut dan penuh sensasi. Apa yang penting adalah menumpukan perhatian kepada gerak balas pasangan anda. Lihat sama ada dia enjoy atau diam seperti patung tatkala melakukan ciuman bibir.

#5. Sekiranya pasangan memberikan tindak balas untuk meneruskan langkah berikutnya tapi jika sebaliknya teruskan saja sentuh dan melarikan bibir anda pada bahagian bibirnya.

#6. Barulah sekarang anda akan lihat pasangan mula memberi tindak balas yang baik terhadap ciuman anda, kan? Kemudian berikan perhatian tersebut dan balas setiap ciumannya itu.

#7. Selarikan nafas anda berdua dengan baik kerana ia dapat memberi satu sensasi baru yang belum pernah anda berdua rasai selama ini.

#8. Walaupun bibir sudah bersatu, jangan nampak sangat anda seperti memaksa. Biarkan ia berlaku secara semulajadi kerana ia lebih mengasyikkan dan terasa nikmat.

#9. Walaupun ia bukanlah teknik French kiss tapi anda masih boleh menggunakan gerakan lidah semasa nak bercium.

#10. Caranya, tarik sedikit bibir anda dari bibir beliau kemudian larikan lidah anda di permukaan lidahnya. Lihat bagaimana pasangan merasai keasyikan ini.

#11. Gerakan bibir ini haruslan sekata dengan gerakan tangan anda yang perlu menjalar ke bahagian tubuh pasangan. Di mana anda boleh meraba dan usap dengan lembut di kawasan zon erotik itu.

#12. Tapi walaupun dah gerakkan sedikit bahagian-bahagian lain jangan terus gelojoh untuk sentuh bahagian payudara, faraj mahupun zakar pasangan anda.

Semoga ciuman anda lebih bermakna! 

Sumber : Nasehatistri, Info seks melayu 

Peringatan: Anda tidak dibenarkan menyiar artikel ini di mana-mana laman web atau status Facebook yang lain, tanpa pemberian kredit dan pautan yang tepat lagi berfungsi pada artikel asal di laman theAsianparent Malaysia

Baca juga

Ada isu keibubapaan yang buat anda risau? Jom baca artikel atau tanya dan dapat terus jawapan dalam app theAsianparent kami! Download theAsianparent Community di iOS dan Android sekarang!

Artikel(Cerita)
app info
get app banner