6 benda yang dibenci suami ketika posisi missionary, no #2 pun mereka tak suka!

6 benda yang dibenci suami ketika posisi missionary, no #2 pun mereka tak suka!

Walaupun posisi seks missionary menjadi kegemaran ramai pasangan, tapi ada 6 benda yang suami tak suka sebenarnya dengan posisi ini.

Posisi seks missionary menjadi kegemaran ramai pasangan. Sebab itu posisi ini sering dilakukan. Namun, tahukah anda yang ada 6 benda suami anda benci sebenarnya ketika melakukan posisi seks ini?

Menurut laman Cosmopolitan, berikut antara 6 perkara yang tidak disukai suami ketika melakukan posisi kegemaran ramai ini:

6 benda yang dibenci suami ketika posisi seks missionary
1. Tiada banyak benda boleh dilihat suami
seks missionary, posisi seks missionary, posisi seks, seks suami isteri, hubungan intim, berhubungan intim, seks, cara bersetubuh

Kredit: Pinterest

Lelaki memerlukan rangsangan visual ketika berhubungan seks. Sebab itu mereka lebih suka jika dapat melihat seluruh tubuh isteri saat berhubungan intim. 

Walaupun suami anda masih boleh melihat wajah dan mata anda ketika posisi ini, namun, mereka juga sebenarnya inginkan lebih daripada itu. 

2. Posisi seks missionary buat wajah anda berdua terlalu dekat

Fadli, seorang suami yang berusia 30 tahun dan sudah 2 tahun berkahwin mendedahkan dia sangat benci posisi seks missionary kerana dia dapat melihat muka isterinya dengan “terlalu jelas dan dekat”.

Apatah lagi kalau riak muka isteri kelihatan seperti tidak selesa atau sebagainya. Potong mood, kan?

Sebab itu ia jadi salah satu alasan mengapa sesetengah suami benci akan posisi ini.

3. Dia melakukan semua kerja

seks missionary, posisi seks missionary, posisi seks, seks suami isteri, hubungan intim, berhubungan intim, seks, cara bersetubuh

Posisi ini memerlukan si suami terpaksa bekerja keras untuk memuaskan kalian berdua, berbanding posisi woman on top. 

Oleh sebab itu, mereka akan cepat penat dan hanya ingin berbaring untuk mendapatkan kenikmatan. 

4. Bingung nak letak mana tangan

Meskipun sudah kerapkali melakukan posisi ini, suami anda masih mampu untuk bingung memikirkan mana mereka nak letak tangan mereka.

Di atas atau di bawah badan anda? Silap-silap, mereka boleh letak tangan umpama nak push up pula! 

Perkara ini membuatkan mereka fikir aktiviti bersenggama menjadi seolah-olah satu senaman berat yang memenatkan.

5. Posisi ini membosankan

seks missionary, posisi seks missionary, posisi seks, seks suami isteri, hubungan intim, berhubungan intim, seks, cara bersetubuh

Posisi seks missionary telah diamalkan sejak berabad tahun dahulu. Jadi tak mustahil kenapa suami anda boleh bosan dengan posisi ini.

Lelaki sebenarnya mengidamkan sesuatu yang lebih kreatif. Namun, mungkin pasangan mereka menolaknya, jadi mereka terpaksa bersabar dengan posisi ini walaupun mereka sudah “separuh mati bosan”.

6. Bukan posisi berhubungan intim kegemaran mereka

Siapa tak suka berbaring santai dan membiarkan pasangan melakukan semua kerja, kan? 

Oleh sebab mereka tidak dapat bersantai dengan posisi hubungan intim ini, maka mereka lebih cepat berasa penat. Ini membuatkan posisi missionary menjadi salah satu posisi yang bukan kegemaran mereka.

Anda nak tahu posisi apa yang menjadi kegemaran mereka? Ini antara 5 daripadanya.

Cubalah tanya suami anda tentang apa yang mereka tidak suka dengan posisi ini. Komunikasi yang sihat akan menjaminkan hubungan intim yang lebih memuaskan! 😉

 

 

 

 

 

 

Sumber rujukan: theAsianparent Indonesia

Peringatan: Anda tidak dibenarkan menyiar artikel ini di mana-mana laman web atau status Facebook yang lain, tanpa pemberian kredit dan pautan yang tepat lagi berfungsi pada artikel asal di laman The Asianparent Malaysia

Baca juga:

6 tips untuk goda pasangan agar aksi di ranjang tak bosan dan sekejap saja

 

 

Ada isu keibubapaan yang buat anda risau? Jom baca artikel atau tanya dan dapat terus jawapan dalam app theAsianparent kami! Download theAsianparent Community di iOS dan Android sekarang!

Penulis

Ayu Idris

app info
get app banner