24 Foto Persahabatan Bayi Dan Kucing Yang Akan Buat Hati Anda Cair

24 Foto Persahabatan Bayi Dan Kucing Yang Akan Buat Hati Anda Cair

Foto-foto comel yang menampilkan persahabatan bayi dan kucing ini pasti akan buatkan anda tercuit hati. Mungkin juga teringin untuk membela seekor di rumah! Tapi, jangan lupa awasi si kecil anda bila bermain dengan si bulu ya.

Sememangnya kita tahu bahawa kucing adalah salah satu haiwan jinak yang sangat comel dan sering menjadi peliharaan di rumah-rumah.

Sehinggakan, jika ibu ayah ada membela kucing dan pada masa yang sama, ada anak kecil, perasaan jinak pada si bulu ini akan mampu menghasilkan persahabatan bayi dan kucing yang indah dan mencuit hati!

Selamatkah bela kucing jika ada bayi di rumah?

Tapi, perlu diingat juga ya, jika anda hamil atau memiliki bayi, awasilah kucing anda ketika ia berada dekat dengan si kecil.

Jika anda risau, dapatkan nasihat doktor untuk mengetahui sama ada ianya selamat atau tidak untuk anda memelihara kucing, terutamanya jika anda sedang hamil atau memiliki bayi di bawah usia satu tahun.

Jika ibu semua sudah yakin bahawa kucing anda benar-benar jinak, dan boleh menjadi teman bermain si kecil, maka tak ada salahnya untuk anda membiarkan anak anda bermain dengan haiwan berbulu yang comel ini.

24 foto persahabatan bayi dan kucing yang akan buat anda berkata "aawww"!

Untuk meyakinkan anda bahawa persahabatan bayi dan kucing boleh terjadi, kami ada kongsikan 24 foto berikut, yang pasti akan membuatkan hati anda cair!

1. Bujibu dan Yusuf Iskandar – Bersaudara selamanya!

bayi dan kucing - bujibu yusuf iskandar

2. Rakan bermain di buaian

bayi dan kucing - 1

3. Penghibur di kala duka

bayi dan kucing - 2

4. Rakan tidur bersama

bayi dan kucing - 3

5. Pandai pula si garfield ini meniru pose berbaring bayi

bayi dan kucing - 4

6. Apa yang penting? Kerjasama! (Jangan tiru di rumah ya)

bayi dan kucing - 5

7. Peneman tatkala sedang belajar dan berkarya

bayi dan kucing - 6

8. Tidur lelap bersama – dah macam kembar pula bila tengok dua kali!

bayi dan kucing - 7

9. Penghangat buat bayi yang sedang tidur!

bayi dan kucing - 8

10. Rakan bermain bersama di padang

bayi dan kucing - 9

11. Melihat salji dari jendela

bayi dan kucing - 10

12. Lembut dan sedap pula letak kepala atas "bantal" ini...

bayi dan kucing - 11

13. Bermain wap air bersama pada cermin tingkap

bayi dan kucing - 12

14. Sikit lagi dah boleh mandi ni!

bayi dan kucing - 13

15. Awwwww....

bayi dan kucing - 14

16. Makan sama-sama, comot pun sama-sama

bayi dan kucing - 15

17. Kalau dah namanya bestfriend, tidur pun kena la berpegangan tangan...

bayi dan kucing - 16

18. Jom tengok, jari siapa lagi montok?

bayi dan kucing - 17

19. Mama, apa atas kepala saya ini?

bayi dan kucing - 18

20. Awak buat apa atas itu, Meow?

bayi dan kucing - 19

21. Amboi, seronoknya dia dapat bermain dengan si comel!

bayi dan kucing - 20

22. Menonton bersama, si comel yang memilih ceritanya

bayi dan kucing - 21

23. Okay, sekarang nak tonton cerita apa pula, Meow?

bayi dan kucing - 22

24. Sahabat, untuk selamanya.

bayi dan kucing - 23

Memang sweet kan bila tengok foto ini satu persatu? Boleh buat kita terasa nak bela seekor kucing pula!

Namun, jika anda ada si bulu comel di rumah, pastikan anda mengawasinya ketika ia bermain dengan anak anda.

Jika benar anda ingin membela seekor di rumah, pastikan anda tahu sama ada anda akan ada waktu untuk memberinya makan, memandikan, dan mencuci kotoronnya.

Semakin lama anda membela si kucing ini, pasti semakin akrab hubungan antara si bulu dengan si kecil anda!

Semoga bermanfaat ya, ibu ayah sekalian.

Sumber: Boredpanda, The Asian Parent Indonesia dan IG Bujibuchempel

Peringatan: Anda tidak dibenarkan menyiar artikel ini di mana-mana laman web atau status Facebook yang lain, tanpa pemberian kredit dan pautan yang tepat lagi berfungsi pada artikel asal di laman The AsianParent Malaysia

Baca juga:

my.theasianparent.com/koleksi-gambar-bayi-comel-yang-akan-membuatkan-anda-geram/

Ada isu keibubapaan yang buat anda risau? Jom baca artikel atau tanya dan dapat terus jawapan dalam app theAsianparent kami! Download theAsianparent Community di iOS dan Android sekarang!

Penulis

Noor

app info
get app banner