Isteri, Sekali-Sekala Berikan Pujian Untuk Suami Tersayang, Pasti Dia Rasa Dihargai!

Isteri, Sekali-Sekala Berikan Pujian Untuk Suami Tersayang, Pasti Dia Rasa Dihargai!

Wahai isteri, anda mungkin tidak tahu, tetapi suami anda suka untuk dipuji dari masa ke masa.

Semua orang suka untuk mendengar pujian yang baik dan membina yang baik sekali sekala. Ia boleh menjadi pemangkin yang kita perlu untuk melalui hari yang sukar jadi apa salahnya kita beri pujian untuk suami kan?

Dalam perkahwinan, pujian yang baik tidak seharusnya menjadi fenomena yang jarang berlaku, tetapi apa yang penting adalah bahawa pujian itu ikhlas! Sekali sekala, apa kata si isteri memberikan kata-kata indah untuk suami agar dia rasa lebih dihargai.

Pujian Untuk Suami Yang  Banyak Berkorban Untuk Si Isteri

Kebanyakan suami kerap memberi penghormatan kepada isteri-isteri mereka dengan pujian yang ikhlas. Sebagai contoh, "Sayang, makan malam awak hari ini memang yang terbaik! " atau "Wow, sayang kelihatan sangat menakjubkan malam ni."

Isteri tidak semestinya kedekut dengan pujian mereka, tetapi kadang-kadang ia sukar untuk memberitahu masa yang sesuai untuk memberikan pujian untuk suami.

Lelaki biasanya kurang cenderung untuk menzahirkan perasaan dan tidak akan biasanya menunjukkan rasa terima kasih atas pujian yang baik juga. Dalam mana-mana kes, terdapat beberapa perkara yang suami suka dipuji tetapi si isteri mungkin hanya tidak tahu lagi!

Kata-kata Indah Buat Suami Tersenyum Dipuji Si Isteri

kata kata indah untuk suami

Apa kata kali ini isteri pula berikan pujian untuk suami tersayang? Nah, cuba beberapa tips di bawah.

Pakaiannya / Almari Pakaian

Lelaki biasanya kurang mengambil bahagian untuk berpakain dengan baik tidak seperti seorang wanita. Walau bagaimanapun, apabila mereka berpakaian dengan baik, mereka suka dipuji.

Jadi isteri, jika suami anda mengenakan pakaian yang segak untuk anda pada tarikh temu janji anda yang seterusnya, atau dia kelihatan amat segak dalam perjalanan ke tempat kerja, biarlah dia tahu! Yang lebih khusus adalah yang lebih baik. Pujia lah apa-apa sama ada kasut, baju, tali leher, atau jam tangan sekalipun!

Beritahu Anda Selesa dan Selamat Bersamanya

Mengetahui dia menyediakan anda dengan rasa selamat pasti akan menggembirakan hari suami anda. Ia menjadikan dia berasa penting dan diperlukan. Ini juga membuatkan dia berasa maskulin, dan pasti suami akan berasa lebih kelakian berbanding sebelum ini. Cuba beritahu suami anda bahawa anda selesa dan anda  merasa dilindungi, isteri! Anda akan dapat lihat kesan nya!

#1 Bau

Para isteri, anda mungkin perasan bahawa anda lebih tertarik kepada suami anda apabila dia segar, memakai deodoran bagus, dan mengenakan beberapa cologne beliau. Adalah baik jika anda puji lelaki anda, dia akan lebih cenderung untuk teruskan usahanya  ... atau bau nyama. Ia seolah-olah bodoh, tetapi pujian kecil tetapi tulen dan ikhlas tentang bagaimana dia berbau boleh membantu meningkatkan keyakinannya.

#2 Anda Sukakan Gaya Rambutnya

Suami anda mungkin tidak pernah menghabiskan sebanyak masa seperti yang anda lakukan pada rambutnya. Ini tidak bermakna bahawa dia tidak berusaha untuk menjaga penampilan beliau.

Walaupun dia mungkin tidak akan meninggalkan salon selepas mendapatkan potongan rambut yang baru dan bertanya, "bagaimana rambut saya ?" ... Dia betul-betul mahu! Meyakinkan beliau bahawa rambutnya kelihatan baik, dan memberinya pujian kecil dia adalah apa yang suami mahu dengar secara rahsia.

#3 Kebijaksanaannya

Ini adalah pujian terbaik yang semua orang suka mendengar dan ia bermula apabila anda adalah seorang kanak-kanak. Seperti yang anda semakin tua, anda tidak sering dikelilingi oleh orang yang akan bersyukur kepadamu atas kebijaksanaan anda. Jika suami anda menyatakan, memetik, atau melakukan sesuatu yang intelektual atau bijak, cuba memuji kecerdasan beliau. Ia adalah satu pujian yang kurang didengari dan boleh membuatkan dia rasa bangga dan bijak sebagai "Bijak Pandai".

#4 Dia Suami Yang Gagah

Terdapat beberapa keperluan primitif di dalam otak manusia untuk berasa seolah-olah dia adalah lelaki alfa. Dia perlu tahu bahawa dia adalah kuat dan dominan. Walaupun dia mungkin tidak Superman, anda perlu cuba secara semula jadi untuk memasukkan pujian ini dalam kehidupan anda sekiranya berpatutan. Lain kali jika dia membuka balang untuk anda, tepuk suami anda pada bicep dan biarkan dia tahu bahawa dia kuat!

compliments-featured

#5 Boleh Dipercayai Dan Boleh Diharapkan

Suami suka mendengar bagaimana mereka dipercayai, dan mereka benar-benar suka mendengar bagaimana mereka dipercayai. Mengapa? Kerana seperti anda, mereka bekerja keras untuk membuktikan dan mewujudkan rasa kepercayaan. Sekarang biarkan dia tahu berapa banyak anda mempercayai beliau dan berapa banyak yang anda boleh bergantung kepada beliau.menunjukkan anda menghargai kerja keras dan usaha beliau.

#6 Membuat Anda Ketawa

Walaupun anda tidak harus menggalakkan satu jenaka atau anekdot yang tidak lucu, tidak ada yang salah dengan memberitahu suami anda bahawa dia lucu jika anda benar-benar berfikir dia lucu. Suami suka menjadi sumber kegembiraan untuk isteri mereka, dan tiada yang lebih baik daripada ketawa anda.

Jika lelaki anda mendengar dia seorang sumber kegembiraan dan ketawa untuk kamu, maka suami anda pasti akan menjadi sangat berbesar hati.

pujian untuk suami

#7 Penampilannya

Seperti pakaian dan rambut, suami anda akan mungkin tidak pernah menjadi bimbang seperti anda. Tetapi, dia masih mengambil berat tentang penampilan luarannya, dan apabila dia mendengar dia kelihatan baik dari orang yang istimewa, dia akan gembira untuk mendengar pujian tersebut.

Puji suami anda tentang penampilan beliau dan suami anda bukan sekadar hanya akan berbesar hati, dia akan cenderung untuk membayar anda dengan beberapa pujian juga!

Artikel ini berdasarkan pos asal dari Cosmopolitan

Baca juga:

Ada isu keibubapaan yang buat anda risau? Jom baca artikel atau tanya dan dapat terus jawapan dalam app theAsianparent kami! Download theAsianparent Community di iOS dan Android sekarang!

Penulis

Aqma

Artikel(Cerita)
app info
get app banner