Untuk Nikmat Bersama Di Ranjang Suami Kena 'Tahan' Lama? Ini Caranya

Untuk Nikmat Bersama Di Ranjang Suami Kena 'Tahan' Lama? Ini Caranya

Menurut Pakar Urologi Dr. David Samadi, ada dua perkara yang menjadi ‘concern’ lelaki ketika di ranjang iaitu saiz zakar mereka dan berapa lama mereka boleh bertahan. 

Nikmatnya bersama sekiranya isteri tahu cara melayan suami agar kekal lama di ranjang. Memang tidak semua perempuan sukakan aksi yang lama dan berpanjangan. Tapi kebanyakan wanita suka bila suaminya rancak di atas katil dalam masa yang sama kekal romantis dengan take it slow.

Anda tidak boleh mengharapkan suami 100 peratus untuk mengawal keadaan ya. Sebab itu pentingnya cara melayan suami ketika bersama. Malah menurut Pakar Urologi Dr. David Samadi, ada dua perkara yang menjadi ‘concern’ lelaki ketika di ranjang iaitu saiz zakar mereka dan berapa lama mereka boleh bertahan. 

Kedua-dua ini menjadi kebimbangan mereka ketika bersama isteri, jadi isteri perlu bijak mengawal keadaan untuk memastikan anda juga dapat apa yang anda mahu ketika bersama. 

Cara bantu suami agar kekal lama di ranjang

cara melayan suami

#1. Ambil masa anda

Jangan tergopoh-gopoh ketika melakukan hubungan intim. Ini sangat penting untuk diingati, apabila anda berdua dalam keadaan yang bernafsu. Pesan pada suami anda untuk tarik nafas, bayangkan sesuatu yang kurang seksi untuk sementara kemudian lakukannya dengan penuh relaks.

Untuk isteri jangan terlalu menyentuh alat sulit suami, biarkan seketika sehinggalah anda berdua benar-benar puas ‘berforeplay’. Sekiranya anda nampak suami ingin seperti ingin ejakulasi, cuba perlahankan gerakan anda, dan lakukannya ikut tempo.

#2. Ladies first

cara melayan suami

Para isteri, cara melayan suami untuk ‘lama’ di ranjang adalah bermula dengan anda. Anda yang perlu mencapai klimaks terlebih dahulu. Dengan itu, suami perlu tingkatkan teknik ‘fingering’ mereka ataupun teknik menjilat vagina agar si isteri dapat mencapai klimaks. Barulah suami akan berasa relaks sikit dan tidak tertekan takut-takut terklimaks awal. 

#3. Orgasme bukan segalanya

Ramai pasangan yang menganggap mencapai klimaks atau orgasme adalah penentu seks yang bagus. Tapi sebenarnya ia adalah lebih kepada cara anda bersetubuh, dan berasmara dengan pasangan.  

Fokuskan pada bagaimana anda ‘connected’ dengan pasangan dengan menghasilkan satu atmosfera hanya anda berdua, dan ia cukup romantis. Sebutkan kata-kata cinta dan lakukannya dengan niat anda mencintai pasangan. Dengan itu orgasme akan datang apabila tepat pada masanya. 

#4. Lakukan banyak kali

Mengikut artikel dari Cosmopolitan pula, foreplay sebelum seks dapat merangsang keinginan untuk melakukannya lebih banyak. Malah anda boleh mencapai klimaks berkali-kali walaupun anda sudah orgasme sebelum bermula.

Jadi ini dapat membantu suami anda untuk beraksi lebih lama di ranjang sekiranya anda sudah klimaks berkali-kali. 

#5. Senaman kegel

cara melayan suami

Untuk isteri-isteri anda mungkin familiar dengan senaman kegel ini bukan? Ia bertujuan untuk menguatkan lantai pelvik dan dapat mempertingkatkan orgasme anda.

Begitu juga sebenarnya untuk lelaki! Senaman yang sama ini dapat membantu ejakulasi pramatang pada lelaki. Menurut kajian daripada Europian Association of Urology di Stockholm, senaman pelvik yang simple dapat mengurangkan ejakulasi pramatang selepas 12 minggu. Anda boleh bantu suami melakukan lebih jika ingin hasil yang maksimum

#6. Pakai cincin zakar

Selain semburan bagi lambat pancut atau tisu magis, anda juga boleh cuba alat bantuan seks lain seperti cincin zakar. Tiada apa yang perlu dimalukan!

Cincin zakar ini berfungsi sebagai "pengekal" dan "peningkat" ketegangan ereksi zakar anda. Maksudnya di sini, cincin zakar akan menghalang aliran darah dari terkeluar.

Lalu, kekerasan zakar anda boleh ditingkatkan. Namun, hati-hati ketika memilih dan menggunakan cincin zakar. Pemakaian yang betul adalah penting kalau anda tak mahu cincin itu tersangkut di zakar anda!

Peringatan: Anda tidak dibenarkan menyiar artikel ini di mana-mana laman web atau status Facebook yang lain, tanpa pemberian kredit dan pautan yang tepat lagi berfungsi pada artikel asal di laman theAsianparent Malaysia

Sumber: Hello Doktor

Baca juga: 

my.theasianparent.com/cara-tahan-lama-semasa-bersetubuh

Ada isu keibubapaan yang buat anda risau? Jom baca artikel atau tanya dan dapat terus jawapan dalam app theAsianparent kami! Download theAsianparent Community di iOS dan Android sekarang!

Artikel(Cerita)
app info
get app banner