Ibu Mencukur Rambut Anak Sebagai Hukuman Membuli Kanak-Kanak Kanser

Ibu Mencukur Rambut Anak Sebagai Hukuman Membuli Kanak-Kanak Kanser

Wanita yang sedang difilemkan itu sedang menghukum anak perempuannya kerana anaknya telah membuli seorang pesakit kanser yang botak.

Video dari YouTube US News

Sebuah video telah muncul yang mendakwa seorang ibu yang sedang mencukur rambut anak perempuannya. Teriakan anak perempuan itu sambil sedang menutupi mukanya sementara ibunya sedang mencukur rambutnya boleh didengari.

Wanita yang sedang difilemkan itu sedang menghukum anak perempuannya kerana anaknya telah membuli seorang pesakit kanser yang botak. Kapsyen pada video itu berkata: "Gadis ini membuli perempuan lain di sekolahnya yang mempunyai kanser dan ibunya memutuskan untuk mencukur kepalanya.”

Walau bagaimanapun, ia tidak diketahui jika ini adalah kes itu, kerana video itu kelihatan telah dimuat naik pada awal tahun ini dengan penerangan yang berbeza. Video yang dikatakan telah dimuat naik kerana wanita muda telah memuat naik imej bogel dalam talian, dan beberapa komen selepas video yang baru seolah-olah menyokong versi peristiwa ini.

Walaubagaimanapun, orang-orang tidak percaya bahawa mencukur kepala gadis itu dan menghantar video di media sosial adalah hukuman yang sesuai. Pengguna laman sosial berkata: "Ibu bapa perlu berhenti memuatnaik hukuman anak-anak mereka di internet.”

Berikut adalah beberapa cara untuk menangani kes buli dari anak sendiri.

Mendidik anak

Satu lagi berkata cara yang lebih baik untuk menangani keadaan ini, jika memang dia telah membuli kanak-kanak dengan kanser, akan menjadi untuk mendidik gadis itu. Ibunya boleh memaksa beliau untuk menjadi sukarelawan di hospital atau membawanya ke sebuah hospital di mana orang menghidap kanser terminal.

Menghukum anak

Anda boleh menghukum anak anda dengan cara yang lembut, seperti; membawanya ke bahagian kaunseling hospital dan menunjukkan bagaimana rawatan kemoterapi dijalankan dan ujian-ujian yang pesakit kanser terpaksa melalui dan menyuruh beliau untuk berkawan dengan rakan yang dibulinya.

Bercakap dengan anak

Jelaskan kenapa mereka dihukum dan bincang dengan mereka kenapa mereka berkelakuan sebegini. Biasanya, pembuli hanya mahukan perhatian daripada ibu dan bapa atau guru. Jelaskan kepada mereka bahawa kelakuan mereka adalah sangat salah dan bimbinglah mereka ke jalan yang betul. Cuba ambil tahu tentang kehidupan anak anda untuk memahami mereka.

Artikel diterjemah dari Metro UK

Ada isu keibubapaan yang buat anda risau? Jom baca artikel atau tanya dan dapat terus jawapan dalam app theAsianparent kami! Download theAsianparent Community di iOS dan Android sekarang!

Artikel(Cerita)
app info
get app banner