Ayah Durjana! Tiada Belas Kasihan, Bayi Penuh Lebam Dipukul Hingga Maut!

Ayah Durjana! Tiada Belas Kasihan, Bayi Penuh Lebam Dipukul Hingga Maut!

Seorang bayi meninggal dunia setelah pukul oleh ayahnya sendiri! Alasan ayahnya pula adalah kerana merasa sakit hati sebab bayi tersebut asyik menangis...

Siapa sangka seorang ayah yang dipertanggungjawabkan untuk menjaga dan memelihara darah daging sendiri yang masih bayi, bertindak melakukan perbuatan yang akhirnya menyebabkan maut. Kes bunuh bayi oleh ahli keluarga sendiri sememangnya pelakuan keji yang tidak sepatutnya berlaku!

Di Ngawi, Indonesia, seorang bayi meninggal dunia setelah dianiayai oleh ayahnya sendiri yang tidak boleh sabar dengan kerenah seorang bayi normal. Bayi malang tersebut telah melalui penyeksaan kerana menangis tanpa henti dan ini menyebabkan si ayah berasa sakit hati.

Kes Bunuh Bayi: Bayi Di Ngawi Meninggal Dunia Akibat Dipukul

Menurut Detik News, bayi berkenaan bernama Andini Ayuningtyas menjadi mangsa dera ayahnya sendiri sehingga meninggal dunia.

Berdasarkan laporan yang dibuat, anaknya dipukul sebanyak kali di beberapa bahagian tubuh sehingga menyebabkan kecederaan!

Menurut pengakuan si pelaku, Muhammad Juniarto Wibowo, dia melakukan perbuatan kejam tersebut pada hari Sabtu, 2 Februari 2019 sekitar jam 8 pagi. Tambahnya, dia tidak tahan mendengar si anak asyik menangis tidak berhenti dan membuatkan sakit hati.

“Pada hari Sabtu, 2 November 2019 sekitar pukul 8 pagi. Pelaku bertanggungjawab menjaga anaknya di rumah ibu dan ayahnya.

Tetapi anak tersebut menangis terus-terusan dan membuat pelaku berasa marah dan sakit hati. Akibat itu, kemudian si pelaku memukul anaknya sendiri sebanyak tujuh kali,” jelas Kapolres Ngawi AKBP Pranatal Hutajulu, pada  hari Isnin, 4 November 2019.

pukul anak

Hasil pemeriksaan menunjukkan terdapat bekas pukulan yang ada pada bayi malang tersebut. Malah lebih kejam lagi, ayahnya bukan sahaja memukul bayi tersebut pada bahagian tubuh, malah pada bahagian mata yang diketahui memang sensitif pada sentuhan.

"Pukulan itu kena bahagian dahi sebanyak dua kali, belakang kepada sekali, pelipis sekali dan satu lagi pada bahagian punggung. Sebelum itu, pelaku juga memukul di bahagian mata sebanyak 1 kali semasa dalam perjalanan dari rumah pelaku ke rumah ibu bapanya."

Akibat pukulan tersebut, bayi comel itu akhirnya meninggal dunia setelah menjalani rawatan di Puskesmas Ngawi Purba. Bahagian tubuh punggung, wajah dan kepala yang terkena pukulan juga mengalami kesan luka dan lebam.

Orang Ramai Curiga Dengan Kesan Pukul

Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua. Tepat sekali pepatah ini pada keadaan yang berlaku pada pelaku yang merasakan dia mungkin akan selamat jika berdiam diri.

Aksi keji Muhammad Juniarto Wibowo, si ayah durjana ini terbongkar kerana orang ramai berasa curiga dan rasa prihatin terhadap si kecil semasa memandikannya. Mereka mula tertanya-tanya apabila melihat jenazah bayi tersebut penuh dengan luka dan lebam!

"Orang ramai yang memandikan jenazah Andini berasa hairan kerana tubuh bayi tersebut penuh dengan luka. Atas dasar prihatin, mereka berpakat melaporkan kepada kami." ujar Pranatal.

Selepas menerima laporan dari orang sekeliling, pihak yang berkenaan kemudiannya melakukan pemeriksaan luar terhadap jenazah. Hasil pemerhatian mereka menemukan luka-luka pada beberapa bahagian badan sama seperti yang dinyatakan.

Ayah Durjana! Tiada Belas Kasihan, Bayi Penuh Lebam Dipukul Hingga Maut!

“Kami ada bertanyakan pada ibu bayi tersebut yang bernama Dwi dan minta dia mengaku jika suaminya menganiaya anak satu-satunya tersebut,” jelasnya.

Yang menyedihkan, si pelaku yang bekerja sebagai pemandu telah berjaya mengaburkan pihak berkuasa setelah beberapa lama dari umum, menyebabkan kecederaan pada anaknya sendiri sehingga akhirnya meninggal dunia.

Walau bagaimanapun, pihak polis akhirnya berjaya memberkas pelaku di perbatasan Ngawi-Solo pada malam minggu. Semoga si ayah durjana ini bertanggungjawab atas perbuatan kejinya dengan menjalani hukuman yang setimpal!

Untuk dapatkan lebih banyak informasi dari theAsianparent Malaysia, boleh terus download Aplikasi Keibubapaan #1 Di Asia Tenggara kami.Ayah Durjana! Tiada Belas Kasihan, Bayi Penuh Lebam Dipukul Hingga Maut!

Peringatan: Anda tidak dibenarkan menyiar artikel ini di mana-mana laman web atau status Facebook yang lain, tanpa pemberian kredit dan pautan yang tepat lagi berfungsi pada artikel asal di laman theAsianparent Malaysia

Sumber: theAsianparent Indonesia

Baca juga:

Ada isu keibubapaan yang buat anda risau? Jom baca artikel atau tanya dan dapat terus jawapan dalam app theAsianparent kami! Download theAsianparent Community di iOS dan Android sekarang!

Artikel(Cerita)
app info
get app banner