Seks Waktu Pagi Meningkatkan Peluang Kehamilan Buat Suami Isteri?

Seks Waktu Pagi Meningkatkan Peluang Kehamilan Buat Suami Isteri?

Betulkah seks waktu pagi meningkatkan peluang kehamilan buat pasangan suami isteri? Kami ada jawapannya dalam artikel ini! Jom semak sekarang.

Kami pasti, ada pasangan di luar sana yang gemarkan aktiviti seks waktu pagi.

Malah, kebanyakan lelaki dikatakan lebih memilih untuk melakukan seks apabila mereka bangun dari tidur di waktu pagi kerana minda dan badan mereka pada waktu ini masih rileks.

Malah, pengaliran darah yang lancar menyebabkan zakar mereka senang untuk tegang dan pada waktu ini, mereka lebih yakin pada diri sendiri.

Sememangnya, melakukan seks  waktu pagi adalah pilihan individu.

Tapi, betulkah seks waktu pagi dapat tingkatkan potensi kehamilan?

Zuriat itu adalah kurniaan Tuhan. Sains dan teknologi hanyalah alatan, dicipta untuk membantu manusia mencapai apa sahaja mengikut lumrah alam. 

Kalau anda dan pasangan menghadapi masalah kehamilan, ia adalah lebih baik untuk mendapatkan nasihat daripada pakar terlebih dahulu.

Terdapat banyak rawatan yang boleh didapati di hospital kerajaan serta swasta untuk membantu proses kehamilan buat pasangan yang menghadapi masalah kesuburan.

Sekarang, jom lihat jawapan sebenar buat persoalan di atas.

Soalan: Saya sedang mempersiapkan diri untuk hamil. Apa yang saya tahu, mengadakan hubungan seks pada waktu pagi akan meningkatkan peluang untuk kehamilan. Adakah itu benar?

Jawapan: Saya belum menjumpai fakta yang mengatakan hubungan seks pada waktu pagi dapat meningkatkan kebarangkalian untuk hamil.

Kebiasaannya, manusia melakukan hubungan seks pada waktu malam dan diakhiri dengan tidur.

Cara ini meningkatkan peluang untuk hamil kerana ia memberi peluang kepada sperma untuk memenuhi ruang rahim selama mungkin sewaktu kita tidur.

Pada waktu ini, sperma mempunyai masa yang cukup untuk sampai ke tiub fallopio kerana kita cenderung untuk kekal berbaring selepas melakukan aktiviti tersebut.

Jika pasangan suami isteri melakukan hubungan seks pada waktu pagi, mereka tidak mempunyai masa yang cukup untuk berehat, kerana sibuk dengan aktiviti seharian. Ia lebih kepada aktiviti 'quickie'.

Apakah yang mempengaruhi faktor kehamilan?

Yang menentukan kehamilan bukanlah sesuatu waktu pada hari tertentu, tetapi yang dapat membantu meningkatkan potensi untuk mengandung ialah jika kita melakukannya pada waktu ovulasi yang tepat. :)

Ada isu keibubapaan yang buat anda risau? Jom baca artikel atau tanya dan dapat terus jawapan dalam app theAsianparent kami! Download theAsianparent Community di iOS dan Android sekarang!

app info
get app banner