Seks Depan Anak Kecil, Ketahui Cara Berkesan Untuk Cover Line & Beraksi Dengan Hebat

Seks Depan Anak Kecil, Ketahui Cara Berkesan Untuk Cover Line & Beraksi Dengan Hebat

Bagi mengekalkan kebahagiaan suami isteri, anda perlul sentiasa bercinta dengan pasangan. Namun, bagaimana jika melakukan seks depan anak yang masih kecil?

Setelah bergelar ibu ayah, kehidupan seks juga mulai berubah. Bukan sekadar membicarakan keseronokan bersama, tetapi bagaimana cara untuk melakukan seks depan anak memandangkan mereka masih kecil.

Adakah anda perlu berasa bersalah ketika terpaksa memenuhi tuntutan batin tatkala si manja sedang nyenyak tidur tidak jauh dari katil ibu ayah bercinta?

Hubungan seks depan anak kecil wajar atau tidak?

hubungan seks depan anak kecil

‘’Tetaplah bercinta walaupun anda telah bergelar ibu bapa’’. Nasihat ini selalu diulang oleh hampir semua ahli psikologi, kaunselor perkahwinan, bahkan pakar perubatan.

Secara psikologi, seks dalam perkahwinan bukan sahaja memberikan kepuasan fizikal, tetapi memberi lebih banyak impak positif terhadap hubungan

Tidak perlu mengatakannya secara lantang, tetapi jika anda bersikap jujur ​​dalam hati, perkahwinan tanpa seks dari masa ke masa tidak berbeza dengan hanya tinggal bersama teman serumah. Tidak ada keinginan, kejutan, keintiman dan melakukan rutin seperti orang bujang.

Selain daripada menghilangkan tekanan dan melakukan senaman fizikal, hubungan intim turut mampu menyumbang kepada kesihatan jantung kerana ia membantu menurunkan tekanan darah.

Terutama bagi lelaki, melakukan hubungan seks biasa dengan pasangan untuk mencegah barah prostat. Bagi wanita, seks adalah rawatan anti penuaan semula jadi yang terbaik! Walaupun dalam kajian 10 tahun yang dilakukan di England, seks menjadikan wanita kelihatan 5-7 tahun lebih muda dari usia asal.

Namun ketika suami mengajak seks, sementara si kecil tidur di bilik yang sama, sudah tentu dia tidak mengerti apa-apa. Tetapi anda mungkin dilanda sedikit janggal untuk melakukan seks depan anak sendiri.

Menurut para pakar, perasaan malu adalah normal anda kerana tidak terbiasa pada awalnya. Namun jangan biarkan perasaan ini menghalang keinginan untuk bercinta, ya!

seks depan bayi

Ada satu fakta yang perlu diingat, anak memerlukan ibu ayah bahagia untuk membesar dengan baik. Tentu sahaja salah satu caranya adalah dengan menjalani kehidupan seks yang sihat tanpa mengira keadaan si kecil masih bayi dan tidur di bilik sama dengan ibu.

Masa berkualiti dengan suami anda untuk bercinta, tetap menjadi keutamaan. Bukan itu sahaja, para pakar telah memastikan bahawa bayi yang berumur kurang dari 6 bulan, tidak akan terdedah oleh aktiviti intim yang dilakukan oleh ibu bapa mereka.

Lebih-lebih lagi jika si kecil terbiasa terdedah suasana bising ketika di dalam kandungan. Oleh itu, anda bebas untuk mengekspresikan diri dengan banyak suara dan pergerakan tanpa perlu risau tentang si kecil terganggu.

Trik bercinta dengan pasangan yang menyeronokkan

Justeru, apakah yang anda perlu lakukan aktiviti seksual berjalan dengan selesa? Menurut pakar, seks yang hebat tidak hanya berlaku semula jadi. Ia memerlukan usaha dan kreativiti menghidupkan kembali keintiman suami isteri dengan beberapa perkara berikut:

#1. Tidak semestinya waktu malam

Terkadang hubungan intim tidak boleh dilakukan bukan kerana tiada masa, tetapi tidak memindahkan masa untuk bersama. Kebanyakan pasangan akan memilih waktu malam kerana  suasana lebih tenang dan romantik.

Namun tahukah anda bahawa aktiviti persetubuhan boleh dilakukan pada bila-bila masa sahaja termasuklah waktu tengah hari atau awal pagi ketika anak kecil sedang tidur lena?

Ada kemungkinan suami akan mengajak anda untuk bercinta. Jangan mengelakkan diri kerana ia mampu memberikan sensasi berbeza berbanding waktu malam.

#2. Pindahkan lokasi

cara seks ketika anak tidur bersama

Sekiranya ibu merasakan hubungan seks depan anak tidak memberikan keghairahan, ini tidak bermakna sesi intim ini harus dibatalkan.

Apa kata cuba bercinta di lokasi lain seperti bilik mandi, ruang tamu atau dapur. Tetapi ingat, pastikan semuanya selamat dan langsir ditutup rapat, ya!

Yang paling penting, luahkan apa yang dirasakan anda kepada suami agar keadaan ini dapat diatasi dengan jalan penyelesaian terbaik.

Jika anda sering menolak ajakan suami untuk bermesra di atas katil, dia boleh menafsirkannya sebagai masalah hubungan, bukan kerana masalah lokasi. Perlu diingat, semakin baik komunikasi antara suami isteri, semakin baik kehidupan seks anda!

Sumber: Kalbaronline

Peringatan: Anda tidak dibenarkan menyiar artikel ini di mana-mana laman web atau status Facebook yang lain, tanpa pemberian kredit dan pautan yang tepat lagi berfungsi pada artikel asal di laman theAsianparent Malaysia

Baca juga:

Ada isu keibubapaan yang buat anda risau? Jom baca artikel atau tanya dan dapat terus jawapan dalam app theAsianparent kami! Download theAsianparent Community di iOS dan Android sekarang!

Artikel(Cerita)
app info
get app banner