Bayi 3 Bulan Meninggal Dunia Di Taska Pada Hari Pertama Ibunya Mula Bekerja

lead image

Amber Scorah baru sahaja kembali bekerja demi masa depan anak lelakinya yangberu berusia 3 bulan tetapi dia tidak dapat menduga tragedi yang menanti keluarganya.

New York, USA - Kejadian kanak-kanak meninggal dunia di taska yang sungguh meruntun hati. Ia bermula apabila Amber Scrorah memberi sepenuh kepercayaan untuk menjaga anaknya yang baru berusia 3 bulan, Karl kepada sebuah taska merupakan satu-satunya pilihan yang Amber Scorah ada apabila cuti bersalinnya sudah tamat. 

Pada pagi hari pertama dia mula bekerja, dia menghantar Karl ke Soho Child Care di Manhattan sebelum ke tempat kerja.

Di waktu tengah hari, dia kembali ke taska tersebut untuk menyusukan Karl, namun apa yang menakutkan ialah, dia menemui Karl dalam keadaan tidak sedar dan pemilik taska tersebut telah menjalankan CPR dengan cara yang salah.

Mereka tidak berjaya menyelamatkan Karl.

Menurut pemeriksa medikal yang mengendalikan kes Karl, laporan autopsi tidak menunjukan banyak benda; punca kematian masih tidak diketahui.

Kanak-kanak meninggal dunia

Di dalam entri blog di The New York Times, Scorah mengimbau kembali kejadian menakutkan itu untuk menekankan tentang perlunya tolak ansur dalam cuti bagi ibu bapa.

Dia menulis, "Seorang ibu sepatutnya tidak boleh tidak mempunyai pilihan dari terpaksa meninggalkan bayinya dengan orang asingdi usia 3 bulan jika dia merasakan itu tidak wajar. Atau pada usia 6 minggu, atau 3 minggu. Saya akan duduk di rumah bersama Karl, namun saya tiada pilihan."

 

 

Hi guys #KarlIves

A photo posted by Amber Scorah (@amberscorah) on

Walaupun dia mengakui yang cuti 3 bulan berbayar dari syarikat tempat dia bekerja adalah sangat pemurah, dia berkongsi tentang jabatan sumber manusia syarikat tempat dia bekerja tidak meluluskan permohonannya untuk memanjangkan lagi cuti. Ia boleh menyebabkan dia kehilangkan kerja dan insuran kesihatan keluarga.

Dia berkongsi, " Saya bukan sahaja membantah tentang jumlah cuti bersalin. Saya membantah seluruh budaya yang tidak menitik beratkan nilai menjaga bayi dan anak kecil." Melalui entri blognya yang telah viral, dia berjaya menukarkan kejadian meruntun jiwanya ini kepada sesuatu yang mungkin dapat membantu ibu bapa dan mengelakkan daripada tragedi seperti ini terjadi lagi.

 

 

Friday night flowers #KarlIves #Brooklyn

A photo posted by Amber Scorah (@amberscorah) on

 

 

Ada isu keibubapaan yang buat anda risau? Jom baca artikel atau tanya dan dapat terus jawapan dalam app theAsianparent kami! Download theAsianparent Community di iOS dan Android sekarang!

Penulis

Aqma

app info
get app banner