Nak Anak Bukan Sebut Dari Mulut Sahaja, Tapi Kena Amalkan Juga Zikir Ikhtiar Hamil Ini

Nak Anak Bukan Sebut Dari Mulut Sahaja, Tapi Kena Amalkan Juga Zikir Ikhtiar Hamil Ini

Jangan cakap nak anak sahaja di mulut tapi ikhtiar dan usaha perlu seiring. Jom amalkan baca zikir ini, insyaAllah semoga impian dan niat anda tercapai pada tahun ini.

Dalam kita gembira melihat rakan baik menimang cahaya mata namun pasti jauh di sudut hati kita rasa sayu dan bersedih sebab belum dikurniakan anak. Diharap zikir dan doa untuk hamil ini dapat membantu impian anda di tahun ini.

Memang tidak dinafikan ada pasangan suami isteri yang hampir berbelas tahun menunggu untuk kehadiran cahaya mata.

Tak kurang juga yang menunggu anak kedua hampir bertahun lamanya sampai orang kata engkau ni tak nak tambah anak ke?

Namun, rezeki anak itu telah ditentukan oleh Allah SWT dan Dia jua penentu segalanya serta tahu bila waktu yang sesuai untuk kurniakan zuriat buat pasangan suami isteri itu.

Bagi mempermudahkan urusan anda, Ustaz Mujahidin Al Banjari berkongsi zikir dan doa untuk hamil ini sebagai ikhtiar untuk mendapatkan cahaya mata pada tahun 2020 ini.

Apapun ujian yang melanda dalam perkahwinan kalian, jangan pernah mengalah untuk mendapatkan zuriat tapi teruslah berusaha dan berdoa untuk mencapai impian anda itu.

Ikhtiar mengandung melalui zikir dan doa untuk hamil ini

#Langkah 1 untuk para suami:

doa untuk hamil

1) Suami digalakkan mengamalkan selalu zikir Ya Mutakabbir dan ulangi membacanya sebanyak 70 kali. Ia adalah lebih afdhal.

2) Selepas membaca zikir tadi, suami perlu memohon doa pada Allah SWT supaya dipermudahkan apa yang telah anda hajati. Sebaiknya jadikan amalan zikir ini selepas selesai bersolat semasa anda menadah tangan untuk
berdoa. Kemudiannya, bacalah zikir ini.

#Langkah 2 untuk isteri:

1) Bagi isteri pula, banyakkan membaca zikir Ya Matiin dan ulangi membacanya sebanyak 70 kali kalau lebih lagi bagus.

2) Selepas membaca zikir, mohon kepada Allah Yang Maha Esa supaya mempermudahkan hajat dan niat dalam hati anda. Jadikan zikir ini sebagai amalan selepas bersolat.

#Langkah 3 untuk hamil:

doa untuk hamil

1) Sebelum waktu tidur, ambil segelas air suam dan letakkan secubit garam halus ke dalam air tersebut.

2) Kemudian baca Surah Al Fatihah dan ulangi sebanyak 7 kali setiap hari.

3) Kemudian baca pula Surah Al-Ikhlas dan ulangi sebanyak 7 kali.

4) Selepas itu, sambung membaca doa Nabi Zakaria seperti berikut:

“Rabbi La Tadzarni Fardaw Wa Anta Khairul Waritsin”

Maksudnya: Ya Tuhanku, Janganlah Engkau biar aku hidup seorang diri (tanpa keturunan) dan Engkaulah ahli waris yang terbaik. (QS Al-Anbiya (21):89)

Kalau boleh amalkan minum air suam yang anda buat ini sebelum tidur dan selepas bangun dari tidur.

Jika diizinkan Allah SWT, sama ada lambat atau cepat anda akan dikurniakan zuriat. Segalanya adalah di atas keizinan Yang Maha Esa.

Extra Info

proses ovulasi

Proses ovulasi berlaku semasa satu telur atau lebihan telur telah dilepaskan dari ovari dan ia dianggap sebagai waktu subur bagi seseorang wanita.

Biasanya tempoh ini akan berlaku pada 12 hingga 16 hari sebelum haid yang seterusnya bermula.

Bagi wanita yang mempunyai kitaran haid 28 hari, tempoh ovulasi mereka adalah di antara 13 ke 15 hari.

Apakah tanda yang menunjukkan badan sedang hadapi ovulasi?

– Biasanya semasa proses ovulasi, terdapat perubahan kepada mukus dari serviks. Jika berlaku keadaan ini, mukus mungkin berubah dari lekit sehingga menjadi cair seumpama putih telur.

– Sesetengah wanita, dia sakit di bahagian bawah abdomen dan hampir 20 peratus orang perempuan akan rasa sakit apabila ovulasi datang. Namun kesakitan yang dialami mereka adalah tidak sama bermula rasa yang sangat
ringan sehingga menyucuk.

– Perempuan akan rasa seksi dan sangat menggoda. Selain rasa bertambah ghairah untuk bersama pasangan di atas katil.

– Ada kajian yang dibuat mengatakan wanita yang menghampiri tempoh ovulasi akan kelihatan sangat menarik di mata orang lain yang melihatnya.

– Lebih menarik lagi, ada orang kata bau wanita semasa ovulasi sedikit lain macam sebab mereka akan berbau harum di hadapan lelaki.

Nak Anak Bukan Sebut Dari Mulut Sahaja, Tapi Kena Amalkan Juga Zikir Ikhtiar Hamil Ini

Untuk dapatkan lebih banyak informasi dari theAsianparent Malaysia, boleh terus download Aplikasi Keibubapaan #1 Di Asia Tenggara kami.

Sumber: Mingguan Wanita

Peringatan: Anda tidak dibenarkan menyiar artikel ini di mana-mana laman web atau status Facebook yang lain, tanpa pemberian kredit dan pautan yang tepat lagi berfungsi pada artikel asal di laman theAsianparent Malaysia

Baca juga

Tips Cepat Hamil Menurut Islam Melalui Hubungan Intim & Doa Dikurniakan Zuriat Yang Baik

Ada isu keibubapaan yang buat anda risau? Jom baca artikel atau tanya dan dapat terus jawapan dalam app theAsianparent kami! Download theAsianparent Community di iOS dan Android sekarang!

app info
get app banner